Нейните обувки

„Вчера бях отново в съда в Пазарджик, след 20 години. Съдията ми се извинява многократно, че няма край. Предложи ми компенсация от 20 лв. за пътните разходи. Отказах я.“ Това написа вчера моя добра приятелка във фейсбук. Допълни, че ще говори вече публично. Не обяснения на „лични“ или само между нас си. Става дума за групово изнасилване и последвал скок от 5-ти етаж в опит за спасение. Понякога обаче животът се меси в законите на физиката. Гравитацията се стоварва върху приятелката ми, но не докрай. Жива е. Оттогава са минали почти 20 години. Да повторим бавно и на на глас. Двадесет години. Все още няма развитие по делото, няма наказани, няма последствия за извършителите. Всъщност, горният статус трябваше да „взриви“ интернета, както е модно да се казва напоследък. Не го направи.
Взривът дойде от друго място и беше малко или много тематично свързан с горното. Миглена Ангелова заяви (също в статус),  че някои жени си заслужавали боя, и тя не виждала защо мъже ще се опитват да извървят километър в дамски обувки. Събитие, организирано от „Алианс за защита срещу домашното насилие“, на което червените обувки в мъжки крак са само символично фенерче, насочено към един отдавна вмирисан боклук. Боклук, смитан от години насам грижливо под килимите в някои домове, под ковьорчетата пред входовете на апартаментите и под твърдата постелка на не-съпричастието. Сигурна съм, че съдът в Пазарджик щеше да има няколко „неразрешени“ дела по-малко, ако някой се беше намесил навреме (не ми казвайте, че никой никога нищо не забелязва! И, че жените сами си го „просят“). Сигурна съм, че за насилието над жени трябва да се говори по-често и ПО-ГРЪМКО. Защото у нас, явно дори самите жени считат, че е в реда на нещата да ги удариш, да ги изнасилиш, да ги наругаеш. Е, както се казва, имам новина! Не е.
Нека разговорите започнат.

Вашият коментар

